Pagina's

donderdag 22 december 2016

Een nieuwe jurk!

Een tijdje terug maakte ik deze jurk. Als je mij op Instagram volgt, zag je deze jurk al eerder voorbij komen. De laatste maanden ben ik steeds wel bezig met een naaiproject, alleen bloggen blijft er toch nog wat bij. Maar bij deze ; )

1

Ik maakte de jurk 'Singapore soul' uit het boek Urban Style van de blogger Eva Maria. Eerst maakte ik een exemplaar voor de dochter. Alleen was deze jurk niet helemaal haar smaak (zo jammer want hij stond erg leuk .. boehoe, ha, ha).

Zelf zag ik het model ook wel zitten. In een jeansstof, leuk met een vest erover voor de koude dagen. Via dezelfde Eva Maria kwam het dat ik enthousiast werd voor de trend van de 'capsule wardrobe' (en inmiddels stalk ik mijn omgeving met Maria Kondo en de capsule wardrobe, maar dat ik vast niemand ontgaan, ha, ha. Kijk maar eens hier en het steekt jou ook aan als je al niet enthousiast was). Een jeansjurk was nu net wat mij kledingkast nog wel kon gebruiken.

Ik deed wel een aantal aanpassingen. De rits stikte ik 'gewoon' achter de stof in plaats van zichtbaar bovenop. Verder verlengde ik de mouwen en de lengte van de jurk. O, ja, en ook paste ik de halslijn aan. Deze maakte ik iets dieper (1 cm) en werkte ik af met biaisband aan de binnenkant.

2

De jeansstof leek in de winkel dunner dan toen het een jurk was geworden en 'valt' daardoor minder soepel. Maar ach, ieder nadeel .... enz. de jurk is nu wel heerlijk warm zo met de lagere temperaturen ; ) 

2 opmerkingen:

  1. Nadeel? Ik zie helemaal geen nadeel, ik vind het een jurkje dat je prachtig staat!

    BeantwoordenVerwijderen