Pagina's

donderdag 4 juni 2015

Mijn KCW-project ...

De afgelopen Kids Clothes Week waren hier zoveel zaken die mij in beslag namen en zorgden dat de één uur per dag toch ècht niet mogelijk waren. Ik had gepland een rokje te maken voor de dochter en (als het meezat ; ) ook een shirtje erbij. Gelukkig zag ik in het laatste weekend nog kans aan het rokje te beginnen en af te maken. Yes! Alleen dan nog bloggen en posten op de site van de KCW ... Nog meer drukte hier, de laptop die het begaf en tegelijkertijd de wasmachine ... Genoeg om het posten erbij te laten : ) Hierbij dan alsnog de verlate post van mijn KCW project.
 
De rok is gemaakt van een bijzonder stofje met blauw glansdraad van Anne Kurris. Het stofje bestelde ik een tijd terug bij Mon Depot. Ik bestelde een aantal stoffen voor mijzelf en klikte dit stofje aan voor de dochter. Ik hou wel van een stofje met een knipoog. Glans in een theedoek. De dochter deelt dezelfde mening en is dan ook erg blij met haar rokje. Het is een fragiel stofje, dus niet bomenklim-proof, maar voor de feestelijke dagen.


2


Het patroon van het rokje komt uit het boek 'Allemaal rokjes'. Ik ging uit van een a-lijn rokje en voegde in het voorpand drie stolpplooien toe.

5

Het strijken van de stof was nog wel even spannend met de glansdraden .. Met een lakentje ertussen, kwam het gelukkig goed zonder smelten, oef ; )

1

1 opmerking: