Pagina's

donderdag 28 mei 2015

Zachte broeken

De middelste draagt zo graag een 'zachte broek'. Misschien omdat ik wat wil voorkomen dat hij iedere dag in een joggingbroek loopt, lag er maar een in de kast. Het stapeltje 'zachte broeken' in de kast kon nog wel wat aanvulling gebruiken. Op zoek naar een patroon, kwam ik op de 'Randy broek' in de 'la Maison Victor'.

2

Omdat het een wat dikkere joggingstof is, was ik bang dat het kruis van de broek wat vreemd zou vallen. Het patroon heeft een schuine kruisnaad. Ik paste het patroon aan door een rechte naad te tekenen.

1

Op de foto lijkt het kruis ook nog wat vreemd te zitten. Bij het dragen viel dit wel mee, maar op deze foto ... ; )  Dit komt volgens mij omdat de stof wat stugger is en het patroon een laag kruis heeft. Als accent voegde ik een fluor-oranje paspel toe en een zelfde kleur koordje. Alleen bleek de paspel niet in de wasmachine te kunnen. Bij iedere wasbeurt wordt de paspel minder fluor ... ai!

3

De broek is dus maar als 'proefbroek' gebombardeerd. Er volgen er meer. In het echt ; ) vind ik het model wel leuk vallen met de smallere pijpen. En niet onbelangrijk: De broek zit zo in elkaar. Een ideaal patroon voor nog meer 'zachte broeken'! Wordt vervolgd ; ) 

2 opmerkingen:

  1. yep hier ook een zachte broeken fan thuis. Ik ging voor Shetland fleece van Robert kaufman, heel zacht en de patronen die erop staan lijkt het net een "gewone" broek ;)

    BeantwoordenVerwijderen