Pagina's

zondag 12 oktober 2014

Een zomerse recykleer

Spullen die we jaren niet hadden uitgezocht werden afgelopen
 zomer een handig plaats in huis gegeven, naar de kringloop gebracht
 of weggedaan. Wat een werk! Eigenlijk was dit voor mij toch wel hèt
 werk van de verbouwing. Maar het resultaat is dan ook dat we (even)
 helemaal geen nog-uit-te-zoeken / mogelijke 'troep' in huis hebben!
Naast alle nog-uit-te-zoeken / mogelijke 'troep', zocht ik ook maar
 eens alle kledingkasten goed uit. Toen mijn oog viel op het
onderstaande overhemd, zag ik er direct een leuk zomerjurkje
 in voor de dochter. "Nee hoor, die blouse kan ècht niet meer ; )
 

Nog niet eerder zette ik zo snel een jurkje in elkaar. Ik legde het
patroon (jurk uit het boek Stof voor durf het zelvers), knippen, 
voering van het bovenpand en klaar!
 


En de dochter was erg blij met haar nieuwe zomerjurk. De blouse
 van papa. En nu helemaal .. van haar! "Dat ga ik aan juf vertellen!"

N.b.: Die plint onder de keuken ... staat op De To-do-lijst ; )


 Het detail. Het zakje, kwam zo van het origineel.


 
De jurk werd dus al eerder gemaakt, maar door de drukte nog niet
geblogd. Ze heeft de jurk al veel gedragen en hij hoorde bij de
 favorieten deze zomer. Ik was de jurk zelf alweer vergeten, maar
 ineens kwam hij vorige week weer voorbij. Het weer deed
 hier wat aan de zomer denken en de jurk had ze toch een tijd niet
 aan gehad, vond ze zelf. Hoogtijd dus!














4 opmerkingen: