Pagina's

donderdag 1 mei 2014

Rok voor mijzelf

Een tijdje terug maakte ik deze rok en 
ik heb hem al met veel plezier gedragen.


Ik ben namelijk helemaal weg van het stofje. 
Een retro stofje, een echte! Ik kocht het stofje een paar jaar geleden bij 
de kringloopwinkel, voor maar 0,50 cent! Die prijs maakt het extra leuk.


Het is een simpel patroon, een voor- en een achterpand 
met een paar naden (ofwel neepjes) en tresband in de taille. 
Het zit iets te wijd bij de heupen, maar dit kan ik altijd 
nog eens aanpassen. Ooit. Maar het patroon was verder ideaal, 
want het zat zo in elkaar! Nog een foto op model ; )


Bij het maken van kleding voor mijzelf kan ik vooral genieten van het 
eindresultaat,minder van het maken zelf. Heeft te maken met het chronisch 
tijdgebrek sinds de geboorte van mijn zoontje. Ik heb nog zoveel ideeën voor 
nieuwe projecten, maar moet echt kiezen. Op het moment ben ik begonnen met 
een zomerjurk met dit stofje dat ik tijdje geleden bij suz-designerstoffen. Ook weer 
een heel mooi stofje. Het zou zonde zijn als het in de kast blijft liggen 
en is daarom het eerste wat ik graag af wil maken.



Patroon:     Rok 11, Knipmode 11/2013


Geen opmerkingen:

Een reactie posten